وبسایت Canalys گزارش می‌دهد که علی‌رغم استمرار شرایط ناپایدار بازار، برخی از نشانه‌های بهبود اوضاع ظاهر شده است.

بازار گوشی‌های هوشمند همچنان پس از شش فصل متوالی در شرایط ناپایداری قرار دارد و میزان فروش و عرضه موبایل اوضاع چندان مناسبی ندارد. با این وجود، گزارش جدید وبسایت آماری و تحلیلی Canalys نشان می‌دهد که بارقه‌هایی از امید در بازار پیدا شده که خبر از بهبود شرایط در آینده‌ای نزدیک می‌دهد.

فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی به نسبت سال گذشته حدود ۱۱ درصد کاهش داشته است که در مقایسه با افت ۱۲ درصدی سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳، بهبودی جزئی را تجربه کرده است. در حال حاضر، تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند با عرضه مدل‌های قدیمی‌تر انبارها را برای گوشی‌های جدید خالی می‌کنند. به علاوه، تولیدکنندگان در حال تلاش برای تامین قطعات کلیدی موردنیاز هستند که البته این قطعات افزایش قیمتی نسبتا زیادی داشته‌اند.

به مانند سه‌ماهه قبلی، پنج برند اصلی بازار شامل سامسونگ، اپل، شیائومی، اوپو (وان پلاس) و ویوو می‌شوند. اپل در سه‌ماهه دوم سال جاری حدود ۱۷ درصد از سهم بازار را در اختیار داشته که به نسبت سهم ۲۱ درصدی این برند در سه‌ماهه اول، رشد منفی ۴ درصدی را ثبت کرده است که در بین برندهای برتر بازار بیشترین افت فروش به شمار می‌رود.

از سوی دیگر، سهم بازار سامسونگ تنها با یک درصد کاهش به ۲۱ درصد در سه‌ماهه دوم سال جاری رسیده است که نشان می‌دهد شرایط برای بازار غول فناوری کره تقربیا پایدار است. شیائومی نیز به لطف فروش بسیار موفق گوشی‌های برند ردمی با افزایش سهم دو درصدی مواجه شده است. سهم وان پلاس و اوپو از بازار نیز به مانند سه‌ماهه قبلی برابر با ۱۰ درصد است و این دو برند شرایط خوبی در بازارهای اصلی مانند آسیا-پاسفیک دارند.

در نهایت باید اشاره کرد که طبق ادعای تحلیلگر وبسایت Canalys، برندهای چینی مانند اوپو، ویوو و شیائومی عملکرد خوبی در رده‌های گوشی‌های مقرون به صرفه زیر ۲۰۰ دلار داشته‌اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *